Seniorka udostępniła oszustowi dane do konta bankowego. Dzięki natychmiastowej reakcji policjantów mieszkanka Brzeska nie straciła 320 tysięcy złotych.

Seniorka udostępniła oszustowi dane do konta bankowego. Dzięki natychmiastowej reakcji policjantów mieszkanka Brzeska nie straciła 320 tysięcy złotych.

Policjanci dosłownie w ostatniej chwili odnaleźli 66-letnią mieszkankę Brzeska w jednym z banków na terenie miasta. Kobieta pod wpływem manipulacji fałszywego „policjanta” podała mu login i hasło do konta, na którym zgromadzone było 320 tysięcy złotych. Niczego nieświadoma seniorka dopiero od policjantów dowiedziała się, że to próba oszustwa. W porę udało się zablokować dostęp do konta uniemożliwiając oszustowi przelanie pieniędzy.

Nie po raz pierwszy mieszkańcy powiatu brzeskiego otrzymują telefon od fałszywego „policjanta”, który informuje o grasującej szajce oszustów i zagrożonych oszczędnościach na kontach bankowych. Tym razem taki telefon, wczorajszego popołudnia, 23 maja br. odebrała 66-letnia mieszkanka Brzeska. Telefonujący mężczyzna przedstawił się jako funkcjonariusz Policji przekonując, że w Brzesku grasuje zorganizowana grupa przestępcza. Brnąc dalej twierdził, że zgromadzone przez seniorkę oszczędności na koncie są zagrożone. Informował też, że w zmowie z oszustami są pracownicy banku. To celowe działanie przestępców, aby pokrzywdzony nie informował pracownika banku o sytuacji, w jakiej się znalazł. Niejednokrotnie to właśnie dzięki reakcjom obsługi banku udało się zapobiec wyłudzeniom pieniędzy. Przestraszona i niczego nieświadoma zagrożenia kobieta wykonywała instrukcje oszusta. Zlikwidowała wszystkie swoje lokaty oszczędnościowe gromadząc 320 tysięcy złotych na jednym koncie. Następnie podała login oraz hasło oszustowi. O tej niepokojącej sytuacji poinformowali policjantów członkowie jej rodziny wskazując bank, do którego seniorka się udała. Policjanci dotarli do niego, jednak kobieta zdążyła już wyjść i udała się do innego banku. Gdy funkcjonariusze odnaleźli 66-latkę od razu poinformowali ją, że sytuacja w której się znalazła to próba oszustwa. Pomimo tego, że kobieta zdążyła przekazać już login i hasło oszustowi, udało się w porę zablokować dostęp do konta i tym samym uniemożliwić przestępcy przelanie pieniędzy.

Policjanci po raz kolejny apelują o czujność i rozwagę. Nigdy żaden policjant nie informuje osób postronnych o podejmowanych działaniach. Nigdy też funkcjonariusze nie odbierają i nie przekazują pieniędzy. Jeśli odbierzemy telefon i nasz rozmówca będzie przedstawiał się jako policjant czy prokurator i pojawi się temat związany z koniecznością przekazania przez nas na jakikolwiek cel pieniędzy, natychmiast dzwońmy pod numer 112.